Polityka zwrotów

W sytuacji, o której mowa w ust. 3, Kupujący jest zobowiązany odesłać Produkt na swój koszt i ryzyko do miejsca wskazanego przez Sprzedawcę. Sprzedawca zwraca pozostałą część Ceny w terminie 14 dni od dnia wyrażenia zgody przez Sprzedawcę na zwrot Produkt, przy czym Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub dowodu jego wysłania. Zwrot pozostałej części Ceny następuje za pomocą takiego samego sposobu, jakiego użył Kupujący przy pierwotnej transakcji, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie.

Zasady dotyczące zwrotu Produktów przez Kupujących, którzy są Konsumentami lub PNPK, zostały szczegółowo opisane w § 26. Zgodnie z tymi zasadami taki Kupujący:

może zwrócić w terminie 14 dni każdy Produkt, który nie jest Produktem Spersonalizowanym, bez podania przyczyny;

nie może zwrócić Produktu Spersonalizowanego, ponieważ jest to Produkt wytwarzany na indywidualne zamówienie i zgodnie z indywidualnymi potrzebami Kupującego.

Kupujący, którzy nie są Konsumentami lub PNPK, nie mogą zwracać żadnych Produktów bez podania przyczyny — zarówno Produktów Spersonalizowanych, jak i Produktów standardowych.

W przypadku Produktów, które nie podlegają zwrotowi, w szczególności w stosunku do Produktów Spersonalizowanych, Sprzedawca może wyrazić zgodę na przyjęcie zwrotu takiego Produktu, ale nie jest do tego zobowiązany. Jeżeli Sprzedawca wyrazi zgodę na przyjęcie Produktu niepodlegającego zwrotowi, przysługuje mu prawo do zachowania 20% (słownie: dwudziestu procent) pierwotnie zapłaconej Ceny, w celu wyrównania utraty wartości takiego Produktu, a także pokrycia kosztów związanych z wytwarzaniem Produktu Spersonalizowanego na życzenie Kupującego.